01 april 2012

Isolering

Jag försöker alltid att lära mig mer om mig själv, låter kanske konstigt men sättet jag blivit "friskare" i mina psykiska problem är att istället för att bara acceptera sig själv, sina tankar och sina handlar alltid försöka förstå varför.

Förr bara hände saker och man flöt med, men när man började tänka och förstå sig själv så går det lättare att analysera varför man mår dåligt, av handlingar eller situationer.

att jag kom in på detta nu var för att varje gång jag träffar nya människor och har trevligt så spenderar jag ofta några dagar efteråt med att i princip isolera mig och orkar knappt prata med folk. Förr gjorde jag det utan att tänka, jag bara försvann från omvärlden.
Nu vet jag vad det är som händer och försöker hitta sätt att inte gräva ner mig i känslorna, för när jag träffar nya människor tar jag för givet att alla tyckte jag var konstig och dum, så det är därför jag försvinner. Ångesten tar över helt och jag dyker rakt ner i mitt självhat.

Men som jag sa, nu VET jag och jag kan hålla mig med näsan över ytan och vara lite social så att jag får interaktioner som visar att världen inte hatar mig. Det är till mer nytta än det låter som ska jag lova!

1 kommentar: