27 juni 2012

Lite sminktips?

Jag är ju inte direkt tjejen som sminkar mig hysteriskt mycket eller ens varje dag.
Men jag gillar lite bättre kvalité och jag är hyffsat snål, det går faktiskt bättre än man tror om man bara vill.

2 "billigt men bra" tips:
1. ELF - sjukt prisvärt smink, priserna ser knappt verkliga ut men det är dom. deras mineralsmink täcker bättre  än de flesta vanliga foundations + puder gör och samtidigt ser man knappt sminkad ut och det känns inte alls.
Nagellacken jag testat har varit riktigt fina och lättapplicerade också så man ska absolut inte skaka på huvudet år att det inte går att få ner så låga priser. (förklaring till hur priserna är så låga finns här)

2. De flesta vet nog om Viva la diva som finns på bland annat åhlens, detta märke gör faktiskt riktigt bra ögonskuggor och läppstift som håller mycket hög kvalité till det låga priset. Om man är lite snål men har problem med att köpa saker på internet (vilket gör allt billigare oftast) är detta en bra budgetvariant.


Sen ett litet tredje tips som kanske inte är billigt men kvailité, grymt intressanta färger och sen bara ett väldigt bra namn Meow cosmetics har många intressanta kollektioner med lika intressanta namn.
Om man inte vågar beställa hela förpackningar kan man alltid beställa samples först, man måste beställa ett par dock för varje sample kostar bara 1$ och man behöver beställa för 10$ men detta är för att det är ett litet företag så annars går dom back.
Helt klart värt det dock, jag kommer nog beställa hem fullsize på några färger nästa gång för dom är helt otroliga!


Sommar och sol <3


1 kommentar: