19 april 2012

Dag 4

Har tränat ett tag nu, och ja jag knakar väll mer än vanligt men det är nog bara lite stelhet såhär i början.

Igår kom jag och Stefan fram till att vi behövde se över våran kost, senaste dagarna har jag mått illa varje gång vi har ätit middag förmodligen på grund av för mycket potatis/pasta och för lite grönsaker.

Så igår kväll gjorde jag färsfyllda paprikor med grönsallad till, det var fruktansvärt gott fast man nog ska använda röda paprikor och inte orangea. Enkelt är det också.


4 paprikor (helst röda)
500 gram färs (valfritt köttslag)
2 msk ajvar relish
1 gul lök
1 burk majs
1 msk tomatpure
Basilika, oregano, salt och peppar som krydda.


Hacka löken och bryn den och köttfärsen i en stor stekpanna eller en stekgryta, tillsätt resten (inte paprikorna då) och se till att all vätska försvinner.
Skär av toppen (den med den gröna delen) på paprikorna och kärna ur, fyll med röran och släng in i mitten av ugnen, 200 grader i 20 min.


Servera med turkisk yogurt och grönsallad!
Till och med min annars ganska kräsna sambo satt och mumsade som han aldrig sett mat förut.

1 kommentar: