08 maj 2012

Dag "fnajgliru"

Nej, det gick inte så bra.
Jag gick och blev lite extra deprimerad, sen tog vi hem en katt från Livbojen, eftersom vi redan har 2 katter skulle ju det passas på att dom inte dödade varandra. Det gick dock över förväntan och dom trivs ypperligt tillsammans redan nu. Livbojen är väldigt bra och vi fick 2 veckor att "testa" på innan vi bestämde oss.

Thea som flickan heter är 3 år och supergosig sover mellan mig och stefan på nätterna och om hon kan gärna så hon ligger på båda samtidigt. Vi var ju ganska pepp på att få en katt som kunde mjaua och lät normalt då vi har två katter som är main coon blandningar och därav låter helt "fel".
  Tji fick vi, Thea låter som en gris, och när hon snarkar låter det som hon ligger och fiser.

I alla fall så har jag inte haft mycket tid eller ork för träning eller hälsosamt leverne.
Men nu börjar allt lugna ner sig och jag känner mig piggare.
Upptäckte häromdagen att jag tar kanske hälften av de mediciner jag ska ta, så nu har jag tagit mig i kragen och ska försöka få i mig alla doser av allt varje dag.
Det känns redan lite bättre, astmamedicinen gör att jag orkar mer t.ex.

Sen fick jag sambon , den störste köttälskaren jag känner, att gå med på att äta vegetariskt en vecka!
Eller vegetariskt och vegetariskt, inget gött förutom fisk. Har svårt att hitta motivation att sluta med fisk då jag älskar att fiska, känns mer rätt att äta det än inte.
I alla fall började vi igår med tonfisksallad, idag blir det nog Pasta med min tomatsås, ska lägga upp receptet senare.
"lyckliga" lottor i fönstret, men jag och Stefan har döpt om dem till "Emo lottor" då de inte kan gå en dag mellan vattningarna utan att de blir hängiga.

1 kommentar:

  1. Lilla gumman. Sköt om dig ordentligt. Det finns inga genvägar till att må bra.

    SvaraRadera