03 juli 2012

My baby boy.

Jag vet att urinsten är vanligt hos hankatter och att det är farligt.
Men det händer bara andra, eller hur?
FEL.
Spenderade en hel sömnlös natt med att vakta min stackars Trulls när han hade ont och vaktade så hans urinblåsa inte skulle bli för stor.
Sen spenderades gårdagen med att åka fram och tillbaka till veterinären för att kolla när jag kunde få med min älskling hem, det tog runt 6 timmar sen fick jag med mig ett drägglande litet nerdrogat monster som hade 300 ml vätska i sig som han skulle få ur sig direkt när han kom hem eftersom han inte ville kissa när han inte var hemma den tokstollen.

Nu ska han ha medicin 3 ggr om dagen, katter är inte så förtjusta att bli tvingade till saker så det är självklart full brottningsmatch varje gång också. samtidigt ska han ha special foder och får absolut inte äta en bit av det foder Elsa och Thea får så man måste dela upp dem och få dem att äta i olika rum, borde inte vara något problem vi har en stor trea, FEL, Elsa vägrar äta tråkig torrmat när Trulls får blötmat och hon tycker inte det är kul att trulls är i fel rum. 
Så nu får primadonnorna äta blötmat de med och jag får gå och truga i Elsa mat hela tiden för det går självklart bättre när jag håller i skålen och klappar samtidigt.

En bra sak kom i alla fall av det, Elsa och Thea har inte riktigt varit bundisar sen vi tog hem Thea hit men igår spenderade de större delen av dagen ensamma tillsammans och i morse när jag inte kunde sova (övertrött!) så sprang de och busade så jag trodde de skulle riva hela lägenheten, men mitt hjärta blev helt varmt när jag såg mina älskade flickor äntligen acceptera varandra totalt, även fast Thea hade lite svårt för Elsas "lekläten" ibland.

Katter må vara lättare än hundar att ha, men man ska inte skaffa katt om man inte är beredd på ansvaret det för med sig, det är liv det handlar om inga leksaker och i sådana här situationer får du sätta dina egna behov bakom trots att man är svimfärdig, psykiskt utslagen och bara vill gömma sig på toaletten. Bara att rycka upp sig, börja torka kattpiss och ha brottningsmatch om hur vida katten ska få i sig sin medicin vilket han måste så då måste du kunna få fram krafterna att vinna den matchen.

Men älskar man någon så är det lätt att göra alla uppoffringar.
Och säg den som kan motstå denna charm?

1 kommentar:

  1. Nu gäller det för en viss dam att behålla den där kämpaglöden. Den du hade på handbollsplan en gång. Vi har alla sett ditt jävlar anamma. Ta fram den och kör racet med Svenskan.

    SvaraRadera