05 juli 2012

Typiskt

Jag har väll aldrig varit någon flickig flicka i rosa direkt.

Just nu tänkte jag tittta lite på halsband och se om jag hittade något fint då jag faktiskt inte har ett enda jag använder i dagens läge och det ibland känns lite "tomt" i urringningen när man har F- kupa har den en tendens att bli stor för att om den går högre upp ser brösten större ut och jag vill riktigt inte trycka upp dem i människors ansikte och skrika "kolla här" med mitt klädval.

Men ja, surfade runt på Etsy och sedan Ebay, där spårade det ur och jag tog ett litet snedsteg och började dräggla över antika böcker istället.
gamla böcker är så mycket vackrare och intressantare än smycken någonsin kan vara, men jag känner mig lite okvinnlig som hellre sitter med ansiktet i en bok än fingrar på fina smycken.
Men böcker är ju både inredning, tidsfördriv, lärdom och så mycket mer. Hur kan man inte älska dessa små (eller stora) underverk?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar